Συμμετοχή στην 1η ροή του προγράμματος στη Ρώμη της Ιταλίας

Στο πλαίσιο των σχεδίων κινητικότητας Erasmus+ «Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ΚΑ1», υλοποιήθηκε το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της κοινοπραξίας των σχολικών μονάδων 5ου Ε.Κ Γ’  Αθήνας – 1ου ΕΠΑΛ Ιλίου-2ου ΕΠΑΛ Ιλίου 3ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ Αγ.Αναργύρων, με θέμα : « Ανάπτυξη Κουλτούρας στο Σχολείο για την Ψυχολογική, Παιδαγωγική, Επαγγελματική και Κοινωνική Υποστήριξη των Μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης»

Πραγματοποιήθηκε από τις 24/03/2019-30/03/2019 στη Ρώμη και συμμετείχαν 12 εκπαιδευτικοί από τις 4 συνεργαζόμενες μονάδες της Γ’ Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας. Φορέας υποδοχής ήταν ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, στη Ρώμη της Ιταλίας, η Infol IN.F.O.L. INNOVAZIONE FORMAZIONE ORIENTAMENTO e LAVORO, με εμπειρία στην υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, στον τομέα της εκπαίδευσης και στο κομμάτι της εκπαιδευτικής ψυχολογίας Ενας από τους πιο αξιόπιστους και πιστοποιημένους (E.Bi.Gen) φορείς κατάρτισης στη Ιταλία, κάτοχος του Χάρτη Ποιότητας διαθέτοντας ένα σύγχρονο κέντρο κατάρτισης.

Στην 1η συνάντηση παρουσιάστηκε το εκπαιδευτικό σύστημα  της Ιταλίας, δίνοντας έμφαση στις μεθόδους ψυχολογικής υποστήριξης, που εφαρμόζονται στο Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η θεματολογία της 1ης ημέρας αναφερόταν στις τεχνικές επικοινωνίας και στην ανάπτυξη θετικού κλίματος. Ειδικότερα τα θέματα που αναπτύχθηκαν αφορούσαν : την ενεργητική και παθητική ακρόαση, μαθαίνω να ακούω τους μαθητές μου, καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης, βελτίωση επικοινωνίας ανάπτυξη κινήτρων συμμετοχής στη μαθησιακή διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήριο στο οποίο διαπιστώθηκε η διαφορετικότητα των ατόμων και η εξατομικευμένη προσέγγιση ανάλογα με το επίπεδο αντίληψης.

Την 2η ημέρα επιμορφώτρια ήταν η κα. ValeriaCirillo εκπαιδευτικός-ψυχολόγος, μέλος της  Ένωσης Ψυχολόγων της Ρώμης και διευθύντρια του τμήματος ψυχολογίας σχολικής μονάδας. Η θεματολογία της ημέρας αφορούσε την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την διαχείριση των συναισθημάτων, την ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Ιδιαίτερη μνεία δόθηκε στον ρόλο του εκπαιδευτικού λειτουργώντας ως σύμβουλος-ψυχολόγος στο σχολείο

Την 3η ημέρα η υπεύθυνη της επιμόρφωσης κα. Mariangela Spadafora ψυχολόγος εξωτερικός συνεργάτης σχολικών μονάδων, με εμπειρία σε άτομα της ηλικιακής ομάδας των εφήβων, αναφέρθηκε στις ήταν ανάγκες των ατόμων της εφηβείας και την ενδυνάμωση των  μαθητών. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτή την κρίσιμη ηλικία σε τομείς όπως: η αποδοχή της βιολογικής ανάπτυξης, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η επιλογή των κατάλληλων  προτύπων που θα ακολουθήσουν και η ενίσχυση της αυτοεκτίμηση τους. Σε βιωματικό εργαστήριο που συμμετείχαν δόθηκε η δυνατότητα ανάπτυξης μιας δραστηριότητας  ατομικά πρώτα και ομαδικά στην συνέχεια, με στόχο την ενδυνάμωση των μαθητών, την δημιουργικότητα και την ελευθερία της έκφρασης

Την 4η ημέρα υπεύθυνος επιμορφωτής ήταν ο Luciano Balducci καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Sapienza της Ρώμης. Η θεματολογία της ημέρας περιελάμβανε τρόπους διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς και διαχείριση σχολικών κρίσεων. Ειδικότερα τα θέματα της επιμόρφωσης αφορούσαν: την εναντιωματική συμπεριφορά την πρόληψη και αντιμετώπιση προβληματικών καταστάσεων, την συμβουλευτική την δημιουργία σχεδίου και ομάδων διαχείρισης κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον, την χρήση των ποινών ως συνέπεια και όχι ως τιμωρία. Ακολούθησε διερεύνηση διαφόρων μελετών περίπτωσης, που μπορούν να συμβούν στο σχολικό περιβάλλον όπως φαινόμενα bulling, διαχείριση θυμού, υπερκινητικότητας, δυσάρεστων συναισθηματικών καταστάσεων.

Την τελευταία ημέρα στην οποία παρευρέθησαν ο Γεν.διευθυντής και ο υπεύθυνος εκπαίδευσης του φορέα υποδοχής, έγινε μια ανασκόπηση του  προγράμματος επιμόρφωσης. Καταγράφηκαν όλες οι πτυχές για την παροχή συμβουλευτικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στους μαθητές της  επαγγελματικής εκπαίδευσης, την διαμόρφωση κουλτούρας για την δημιουργία θετικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον και γενικότερα την παροχή ποιοτικής και ουσιαστικής εκπαίδευσης, χωρίς αποκλεισμούς. Ακολούθησε μια σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων Ελλάδας-Ιταλίας στον τομέα της εκπαιδευτικής ψυχολογίας διαπιστώνοντας πολλά κοινά σημεία. Μέσω ερωτηματολογίου αξιολογήθηκε το παρεχόμενο ημερήσιο πρόγραμμα, προκειμένου να εκτιμηθεί η επίτευξη των στόχων όπως αρχικά είχαν καθοριστεί. Από  τις απαντήσεις προέκυψε ότι το πρόγραμμα ικανοποίησε σε  πολύ μεγάλο βαθμό τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.

Εκτός της επιμόρφωσης, όπως είχε περιληφθεί και στο κατατεθέν πρόγραμμα στην Εθνική Μονάδα, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν στην Ρώμη σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Επισκέφθηκαν τα μουσεία του Βατικανού, την Εκκλησία του Αγ.Πέτρου, το Πάνθεον, το Κολοσσαίο , την ρωμαϊκή αγορά, το μουσείο της Σύγχρονης τέχνης και τη βίλλα Μποργκέζε.

Συμμετοχή στην 2η ροή του προγράμματος στη Μαδρίτη της Ισπανίας

 
Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας [έκδοσης, ιστοσελίδας, ταινίας κλπ] δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.